۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۴۸

مهر گزارش می دهد؛

۸۰هزار رای اولی در هرمزگان/یک میلیون و۱۸۰هزار نفر واجد شرایط

۸۰هزار رای اولی در هرمزگان/یک میلیون و۱۸۰هزار نفر واجد شرایط

بندرعباس - امسال ۸۰ هزار رای اولی در هرمزگان وجود دارند و بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به روز انتخابات حال و هوای تبلیغات در استان هرمزگان رنگ و بوی بیشتری به خود می‌گیرد. ستاد انتخابات استان هرمزگان در آخرین مصوبه برگزاری هرگونه تجمعات انتخاباتی را به دلیل شرایط قرمز کرونایی در استان ممنوع اعلام کرد.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: امسال ۸۰ هزار رأی اولی داریم و بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر در این استان واجد شرایط رأی دادن هستند.

علی رئوفی عنوان کرد: برای نخستین بار در انتخابات شورای شهر بندرعباس به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد که به شکل ماشینی خواهد بود و صندوق‌های رأی الکترونیک تدارک دیده است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی است و ۱۵۵۱ شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری در هرمزگان تدارک دیده شده است.

رئوفی عنوان کرد: در هر شعبه حدود ۲۵ نفر عوامل اجرایی، بازرس و نظارت بر روند انتخابات نظارت می‌کنند که ۹۹۵ شعبه به صورت ثابت و ۵۵۶ شعبه هم به صورت سیار است که از این شمار ۵۰۸ شعبه ثابت در حوزه شهری و ۵۵ شعبه به صورت سیار در شهرهای استان هستند و از طرفی دیگر ۴۸۷ شعبه ثابت روستایی و ۵۰۱ شعبه سیار در روستاها خواهند بود.

معاون استاندار هرمزگان در خصوص افراد واجد شرایط رأی دادن در استان نیز خاطرنشان کرد: طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ در انتخابات پیش رو یک میلیون و ۱۸۰ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در استان هستند که از این بین ۸۰ هزار نفر رأی اولی داریم.

ممنوعیت تبلیغات زودهنگام داوطلبان انتخابات شوراها

ازسوی دیگر عزیز الله کناری فرماندار بندرعباس هم در خصوص تبلیغات زودهنگام داوطلبان شوراها اظهار داشت: هر نوع تبلیغ زودهنگام و خارج از وقت قانونی توسط هر نامزدی ممنوع است و به عنوان یک تخلف مستندسازی و از مبادی ذی ربط پیگیری خواهد شد.

وی افزود: به همین منظور یک تیم قوی جهت رصد فضای مجازی و فیزیکی شهرستان تشکیل و کاملاً حرکات و تحرکات نامزدهای محترم را رصد و مستندسازی می‌شود.

فرماندار بندرعباس خاطرنشان کرد: زمان رسمی تبلیغات شوراها از ساعت صفر روز پنجشنبه ۲۰ خردادماه شروع و تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۶ خردادماه ادامه دارد و نامزدها می‌توانند در چارچوب قانون و پروتکل‌های بهداشتی شرایط کرونایی تبلیغات خود را انجام دهند و از ساعت صفر روز پنجشنبه ۲۷ خردادماه هر گونه تبلیغ ممنوع و بعنوان زمان سکوت تبلیغات است.

برگزاری جلسات انتخاباتی در فضای باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

همچنین رئیس ستاد انتخابات رودان گفت: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برای تبلیغات محیطی و عمومی خود در سطح شهرستان ملزم به رعایت دقیق و شدید الزامات بهداشتی هستند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان رودان تصریح کرد: برگزاری هرگونه سخنرانی عمومی منوط به اعلام جزئیات کامل برنامه به هیأت اجرایی و ستاد انتخابات طی ۴۸ ساعت قبل از برنامه پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: سخنرانی‌های عمومی صرفاً در مکان‌های تصویب شده در کمیته امنیت انتخابات و شورای تأمین شهرستان و با برقراری الزامات انتظامات مجوز خواهند کرد.

نیک طبع خاطر نشان کرد: از برگزاری هرگونه مراسم استقبال از کاندیدا و تشکیل کاروان تبلیغاتی چه انسانی و چه خودرویی باید خودداری شود.

وی تاکید کرد: برگزاری هرگونه مراسم و تجمع انتخاباتی در فضاهای سربسته نظیر مساجد، حسینیه‌ها، زیارتگاه‌ها، مدارس و سالن‌های ورزشی و هنری خارج از مکان‌های تعیین شده ممنوع است.

کد خبر 5223944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha